mandag 7. juni 2010

Operasjonen gikk fint


-"hva mener du operasjon? jeg har ikke tenkt meg tilbake til veterinæren"



-syns veldig synd på seg selv den første kvelden etter operasjonen når hun begynte kjenne det...

på torsdag leverte vi Emma hos veterinæren på morgenen og hentet henne igjen på kvelden. Operasjonen hadde gått veldig bra og veterinæren var veldig fornøyd med det han hadde fått gjort der inne. Kroppen hennes hadde tatt en dårlig løsning på problemet og det var mye ekstra mykvev og ben der som måtte fjernes og beinet måtte pusses og slipes litt. Benbiten ble fjernet og fremtidsutsiktene er veldig gode.


Emma gikk på smertestillende når vi hentet henne så hun var ikke akkurat så forsiktig med foten som ikke skulle belastes, men utover kvelden gikk smertemedisinene ut og hun haltet litt og holdt seg mer i ro.


Nå har det gått flere dager og hun klarer seg fint :) hun kjeder seg nok mye, men vi forsøker gi litt ekstra godbiter (kong med leverpostei og lignende) for at hun skal ha noe å gjøre på iblant. Ellers har den lille bakgården vår blitt "toalett" for henne igjen så hun bare trenger å gå rett utenfor der for å gå på do og vi ikke trenger å gå tur utenfor døren.



skal tilbake til veterinæren om en ukes tid for å fjerne bandasjen og se hvordan det ser ut, imens er hun blid og glad.


-hvor lenge må jeg sitte her? Jeg vil ut og gå tur sier jeg jo!



Forresten tror jeg løpetiden kommer etterhvert for jeg syns hun er begynt å bli litt hoven bak.




-vi trener fremdeles på å holde forkjellige ting ;)

1 kommentar:

  1. Så bra at operasjonen gikk bra. Godt å høre at Emma etter all sannsynlighet blir helt bra igjen. Slikt varmer :o)

    Ah, løpetid... om du ikke alt har det i hus, kjøpp inn løpetidstruser og helst gjerne to stk, så du har noe å bytte med når du vasker den andre. Leah begynner å bli ferdig med sin første løpetid, noe jeg egentlig ser fram til, for nå begynner jeg å være lei av å måtte vaske sengetøy og dyner 2 ganger i uka LOL....

    SvarSlett