torsdag 18. mars 2010

Et korps til forstyrring

Igår var vi på onsdagstrening, vi møtte opp til avtalt tid i parken kl 19, og tror dere ikke hele buekorpset sto der. De så ut som de var ferdig så vi ventet 5 minutter på siden mens de sto og tok farvel med hverandre før vi tuslet forsiktig inn. Selvfølgelig la jeg ikke merke til at han (idioten), som sto 5 meter fra meg oppå snøhaugen, sto med trommer, og satte plutselig igang å hamre på disse, noe som hørtes ut som raketter som gikk av bak oss. Emma skvatt like mye som meg og sto et sekund eller to og lurte på om hun skulle bli redd og flykte eller bli stående, og heldigvis var jeg veldig kjapp i reaksjon og kastet ut en stor pølsebit rett foran henne. Takk og pris så spiste hun den (om hun er for redd vil hun ikke røre de beste godbiter), selv om hun var 20 cm høy og ørene bakover, halen trykt mellom bena og en bust på ryggen. Jaja tenkte jeg, her er det bare å bli stående og dytte på med karbonader og pølser som best jeg kan. Men jammen etter 5 minutter begynte hun å slappe mer av og kunne se litt vekk fra personen også. Mannen pakket sammen og gikk, og de andre hundene med eiere trasket inn på plassen, tid for trening!

Det var som vanlig litt vanskelig i begynnelsen, men hun kom kjapt i fokus idag egentlig. 4 stk fra korpset kom tilbake til parken og stilte seg på haugen i andre enden (50 meter fra oss) og flere stilte seg bak buskene i motsatt ende (50 meter andre veien), og satte igang å spille det de var god på trommene sine. Men jammen gikk treningen bedre og bedre, med så mye bråk at en skulle tro det var nyttårsaften ute, kom Emma i utgangsstilling, tilbø sitt mange ganger og holdt kontakten med meg veldig ofte! 40 min ute i regnet og bråket gikk vi hjem og Susanne og Hakuna ble med inn så de fikk leke litt i varmen.
Jeg er faktisk veldig fornøyd med at Buekorpset sto der, det ble en annerledes men veldig vellykket trening med mange nye, og til tider litt skremmende, forstyrrelser!
-bildene i dette innlegget er fra en tur midt på dagen igår, vi sto her og ventet på boxer Theo og eier Christina, for de to firbente skulle få leke litt sammen i barnehagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar