lørdag 16. januar 2010

valpekurs

Valpekurset startet tirsdag 12 januar og det var kun "foreldremøte" med teori, uten barna først. syns det var kjempespennende og er veldig fornøyd med valg av kurssted!! lørdagen etter (idag) var første privattime for meg og Emma. Jeg hadde allerede lest boken 100% hverdagslydighet nesten fra perm til perm, og funnet ut at jeg har jo klart å gjøre ganske mye riktig allerede ;) det negative var at jeg fikk beskjed om å stikke hull i alle pipelekene hennes for det var ikke bra å leke med den typen lyd i lekene... hmm, hun blir nok litt lei seg når jeg forteller det


Men tilbake til privattimen, så gikk det veldig bra, noen trente agility på siden av banen og det var ikke bare bare med kontakt treningen, men innkalling øvde vi på, kontakt i rygging, sitt, stå, håndtering og litt leking ble det. det var kjempegøy å få litt tilbakemeldinger på hvordan ting er, og jeg tror hun syns vi hadde gjort en god jobb!

på vei ned fra treningen møtte vi på Erika med sin Birkeboxers Dexter og vi kjørte de likesågodt opp til banen også fikk Emma hilse på han. Det var en flott boxergutt det!! etter Boss von Bispus, kjempekjekk kar altså!

nå skal vi hjem og øve mer på utgangsstillingen, sitt, innkalling og musematte targeten vår!

4 kommentarer:

  1. Her fant jeg en nydelig Emma:))
    Masse lykke til med treningen. Major har også pipedyr som jeg bruker som belønning. Lurer på hvorfor du skulle stikke hull på det...det er jo halve moroa for en boxer at det piper:))
    Ha en flott søndag:)

    SvarSlett
  2. Hei Silje :) Så moro at Emma har fått seg egen blogg, den kommer vi til å følge. Pipe-dyr synes Jazzmann er topp, han simpelthen elsker de. Og det gjør ingenting om de ikke piper. Lykke til med kurs og trening:)
    Klem fra Linda, Odessa og Jazzmann

    SvarSlett
  3. Åh, Emma var søt!

    Ha, ha... åsen ble det mottatt at du måtte ta lyden av pipe lekene. Tror Leah ville bli ekstremt lei seg om lyden i ynglingsleken forsvant for godt.....
    Vi bruker lydlekene som belønning for rett oppførsel når vi trener, samt at de er hendige å ha tilgjengelig om Leah ikke mener det er tid å komme inn fra hagen, når hun har vært ute... Et "Squak" og hun kommer i full fart.

    SvarSlett
  4. Hei Emma og Silje!

    Superfint at Emma har fått seg blogg, blir spennende å følge med på den. I går traff jeg Amadeus (Emmas bror) på boxertreffet, og han er like nydelig som søstra si.
    Dere får ha lykke til i helga, håper dere gjør det veldig bra! Vi kommer ikke, venter til Maya og perle blir litt større.

    SvarSlett