mandag 25. januar 2010

Hånd-target

igår var vi på kurskveld igjen og vi skulle trene på håndtarget. Emma og jeg hadde allerede vært innom det så det gikk strålende, men hun skjønte ikke når jeg skulle ha henne til å dytte på flat hånd, for vi har jobbet med pekefinger-target hjemme. vi får forsøke å gjøre den om til neste kurskveld og også prøve med post-it lapper! Men vi klarte faktisk å krysse halve banen ved å følge etter hånden og det var veldig gøy for vi har aldri forsøkt det ute blant andre hunder.

konsentrasjonen var ikke alltid tipp topp, og "gå pent i bånd" treningen på kurset gikk ikke akkurat så bra. Vi fikk vel til et par klikk men så sto hun pal å glodde på de andre hundene som vimset rundt henne der.

Innkallingen gikk strålende!! nå skal det sies at boxeren er enklere å få til å leke, og siden leking med draleke er det aller beste som innkallingsbelønning har vi øvd og fokuser på det MYE på lekeinteressen hennes siden hun kom i hus! hun kom i en dundrene fart og hang på leken, og gang nr 2 kom hun rett til meg og ikke innom hundene som sto på hver side av meg, det var kjempegøy og jeg ble selvfølgelig litt stolt!

Hjemmelekse: trene trene trene på å følge håndtarget over lange strekker





-godt å slå seg ned i sofaen etter trening

Imorgen skal vi på et annet kurs, (hvem sa at ETT valpekurs holder? hehe) hos oppdretteren til Hakuna, det er litt mer utstillingsorientert og det skal bli veldig kjekt for en grønning som meg ja... vi skal nok ikke på alle kurskveldene men vi skal forsøke være med på de fleste. Ikke bare for å få til utstillingsdelen, men fordi trening med flere andre hunder tilstede er veldig god trening for oss!


1 kommentar:

  1. Dere er veldig flink med trening!! Blir litt skamfull jeg da....liker best å være tullinger i skogen vi :)) Men vi legger inn noen momenter på turen da, *stå*, *på plass*.
    Vi skal også i Leto-hallen på februar, da møtes vi sikkert. Gleder oss veldig!!
    Ha en fin trenings-uke.
    Klem fra Linda & Co

    SvarSlett