lørdag 6. februar 2010

Egentrening med venner


Idag pakkket vi sekken med alle godbitene vi fant i hus, klikker, targetstick, musematte, klossen, sporline, draleker, pipeball, og såklart masse godt humør og en opplagt liten hund :) også reiste vi ut på Myrbø for å leke og trene litt.

Vi var 4 med hver sin hund, og vi lot de leke i noen minutter før vi forsøkte oss på å trene litt. Emma syns Audi (korthåret Colli) var litt skummel så vi fikk passe på så hun ikke ble redd, hun løp etter han men ble litt redd hvem gang han kom etter henne. Når hun begynte bli trygg på han også tok vi de inn og forsøkte oss på kontakt først. Jeg slet som vanlig litt for de andre er sååå gøy altså!! men vi gikk så langt unna vi kom på banen og begynte der med å gå litt bakover og klikket egentlig litt ukritisk til alt hun måtte finne på å gjøre som var rettet mot meg (så på meg, snudde seg mot meg, gikk fra de andre eller så vekk fra de andre og bak meg istedet). Det gikk litt og litt bedre og passet på å ha flere lekeøkter også for at jeg skulle bli GØYERE enn de andre.
På tide med lekepause igjen og hodefri for de små som har kort konsentrasjonsspenn. Audi stjal musematten for å leke og da var plutselig Emma helt med og løp etter og syns det var kjempegøy å leke med han!
-Audi med musematten vår
-Audi med draleken til Hakuna

Etter pausen tok vi fatt i hundene og jeg forsøkte meg på klossen (kassemetoden av utgangsstillingen altså). WOW, hun kan det ute også!! det har hun aldri vist noe til, hun har bare gravd på den, hoppet litt på den også ikke enset at den har stått der nesten, men idag gikk hun rett opp og det var akkurat som hun sa "Å, denne kan jeg!". Kjempegøy altså. vi tok kun en og en halv runde på den så lekte vi istedet for jeg var så fornøyd :)
Tok en liten repetisjon på utg.stillingen uten klossen også og det går nå bare såvidt halvveis som vanlig, men jeg klikker og gir godbit for bare å røre på bakparten, eller å ta en steg eller to tilbake (for hun står altfor altfor langt frem uten klossen ennå).

Forsøkte musematten ute for første gang idag også, og det gikk over all forventning! hun tok det som om vi var hjemme i stuen nesten, og Hakuna sto kun 5 meter unna til og med. Kjørte kun 4-5 tramp på den så lekte vi istedet for jeg var veldig fornøyd.

Syns dette holdt for idag så vi sto og tittet litt på de andre og slappet av, og ga heller litt klikk og godbit for at hun satt og fulgte med på meg noen sekunder istedenfor de andre, også gikk vi rundt i en ring i rolig tempo og ga litt godbiter for å gå fint).

- Hakuna


De fikk leke litt på slutten igjen før vi pakket sakene og gikk, selv om det var mildt og fint holder det med en times tid for små valper. Audi takket også for seg og gikk bort og skrev en hilsen til Sico på sekken min... :/


God helg folkens!

-En boxer som ikke får sove i sengen iblant er ikke en fullkommen boxer :)

1 kommentar:

  1. Det er moro og lærerrikt å trene med andre. Jeg synes Emma er veldig dyktig da, selv om konsentrasjonen ikke varer veldig lenge om gangen. Hun er nydelig der hun ligger i sengen, fins ikke noe som er vakrere enn en boxer-valp som strekker seg ut i senga. Du bare ser at hun nyter det!!
    Så fint av Sico å "signere" sekken din:)
    Ha ei fin uke, så ses vi til helga.

    SvarSlett