mandag 1. februar 2010

Mest lek, litt utstilling


-Evita, Hakuna og Emma

Mandag morgen tok vi en liten tur med buss til veterinærklinikken. Jeg skulle få fyllt ut vaksinasjonskortet (som jeg la igjen på kjøkkenbordet når vi var for å vaksinere) og få veid henne. Og selvfølgelig trene bittelitt i venterommet ;)
Hun har begynt å sitte på gulvet på bussen nå, og ikke på fanget som hun har fått lov helt frem til for en uke siden. Det går kjempefint, største problemet er menneskene som bøyer seg ned og hilser når vi sitter og trener hardt på at hun skal sitte å se på meg istedenfor å "overfalle" alle som kommer på bussen, hva skjedde med å spørre om å hilse?!

Dessverre var venterommet på klinikken altfor spennende, selv om det ikke var noen andre hunder der (en katt i bur bare), så hun ville ikke ha godbitene engang (blodpølse). men vi fikk litt kontakttrening iblant, og vi fikk trent såvidt på ikke-hilse på alle som kommer og går. Møtte på "Bodil" rett før vi skulle gå, Bodil er en 14 mnd gammel boxerjente fra Valhall oppdrett i horten, jeg husker henne godt for jeg syns hun var så herlig på utstillingen jeg var å tittet på her i bergen ifjor vår. Emma og Bodil fikk leke seg litt og det var stor glede for de å leke med en likesinnet. Bodil hadde vært på boxertreffet dagen før og møtt Tinka, søsteren til Emma. Jeg jobbet dessverre og fikk ikke vært med.

-Bodil og Emma
vekt 13.4 kg (hun har blitt lang i ryggen og høy bak siste uken altså, ser veldig usammenhengende ut).



På kvelden var i avgårde til myrbø dyresenter for kurstrening der. Det var kommet mye snø og alle weathen terrierne slet med snøballer i pelsen. Valpene fikk leke lenge ute også gikk vi inn og hadde teori istedenfor. helt på slutten idag så hadde vi litt utstillingstrening, men det var kaldt for det blåste opp og begynte å snø masse. Vi løp en runde og de tittet på tennene hennes. Jeg og Emma takket for oss litt før de andre og gikk inn i hytten for å få varme istedenfor å løpe et par runder til, det viktigste er at dette er positivt, og blir hun kald er det ikke det. Jeg syns kanskje det ikke ble så mye trening denne kvelden her, men valpene fikk leke mye og jeg fikk knipset noen bilder ihvertfall :)

-Susanne og Hakuna

-Evita og eier

1 kommentar:

  1. Bare vent til Emma blir voksen...da tror jeg ikke alle vil hilse på henne:) Men det kan være irritabelt når man trener at folk gjør slikt. I den perioden jeg trente sitt med MAjor måtte jeg "snakke til" flere:))
    Flotte hundebilder:)
    HA en fin dag:)

    SvarSlett