fredag 23. april 2010

Torsdagsklubben



-Christian og Emma onsdag

Ja torsdager har vi lydighetstrening på banen i øyjorden, dette er kun konkurranserettet og vi er en gjeng som bare trener sammen. Igår var vi vel snaue 3 stk som kom i det litt ruskete været som var, men med to unger som løp rundt med en liten actionfigur i fallskjerm, og en vind som sendte løv og småting rullende forbi oss med stor fart, fikk vi mer enn nok med forstyrrelser.

Vi kjørte på med lineføring i første økt fordi det er veldig kontaktskapende og lett samtidig. Hun er blitt veldig flink på denne øvelsen (i forhold til alder og hvor lenge hun har fått det til såklart), vi kan krysse hele banen med MYE kontakt hele veien over før hun får godbit eller leke! Det jeg har mistet henne på er vel heller utgangsstillingen, som nå er videreført til en på-plass og selve lineføringen, fordi hun har ikke den flotte teknikken hun viste på kassametoden hvor hun holdt seg inntil meg hele tiden og tok svingene med kroppen sin inntil min og helt rundt.
Nå har jeg fått meg en bok hvor jeg skriver ned hva jeg trenger å trene på, det er kjekt å legge litt planer å mål fremover kortsiktig slik at jeg lettere ser fremgangen, og kan variere treningen mye mer. Vi burde strengt tatt skrive en logg også etter hver treningstime, og planlegge de godt før jeg setter igang, men nå i eksamenslesingen tror rett og slett jeg må la det vente til juni.

Vi hadde flere på-plass hvor hun hopper inn, og vi trente egentlig veldig mye på Ligg, sitt og stå ute, og jammen går det fremover. Ligg er nå like mye tilbydt som sitt omtrent når hun tilbyr frivillige atferder og det er et stort skritt for oss. Men hun er fremdeles litt kjapp til å legge seg FØR kommandoen kommer når jeg trener på kommando, og dette husker jeg at jeg surret med på sitt også at jeg ikke var noe flink til å klare å få henne til å forstå at hun måtte vente på kommando. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta fatt i dette problemet men jeg skal prøve meg litt frem. Vi har god tid til prøving å feiling vi ;)

Ellers har jeg nå bestilt en fin liten bitepølse som vi skal trene apport og hold med, den kommer fra klickerklok.se og er helt perfekt til formålet! bestilte den forrige dagen og fikk mail idag om at pakken var sent! Så jeg gjetter jeg har den på mandag, det gleder jeg meg til!!

inn i treningsboken:
tren på å holde apport
lær inn svingene i lineføringen igjen, med kassen igjen kanskje?
fremadsending
stå/stopp i bakovergåing, med mye vekt bakover

Søndag er det utstilling i Førde!! God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar